7 pasi catre o florarie de succes

7 pasi catre o florarie de succes – periodic primim intrebari legate de business, cum am reusit, care sunt pasii catre succes, cum faci sa ai o florarie care vinde bine, mai ales ca nimeni nu mai cumpara flori in aceasta perioada, ca este un business greu, ca marfa este perisabila, ca nu este o nevoie de baza. Da, de acord, insa acest business este ca oricare altul si are nevoie de TIMP si perseverenta pentru a deveni unul de succes. Are nevoie de investitii majore si de o perioada de recuperare a investitiilor respective.

Ideea de a strange in doar 7 pasi problemele si eforturile unui antreprenor de florarie de a se impune in industrie este poate una nebuneasca. Florariile in sine sunt diferite si unice, din punctul de vedere al stilului managerial, al viziunii, al ideilor de design si a capacitatii de adaptare la nevoile clientilor (lasand la o parte incapatanarea personala), dar si din puterea de rezistenta la toate atacurile concurentei, pentru ca este o industrie in care concurenta este foarte agresiva.

Dar, la o mai atenta privire, imi dau seama ca experienta de peste 10 ani acumulata in florarii imi permite sa strang toate informatiile in 7 pasi catre o florarie de succes si sa imi si asum cele scrise aici. 

Apropos, daca esti proprietarul unei florarii locale din tara si nu stii cum sa faci sa iti dezvolti afacerea mai mult decat este acum, Flori de Lux cauta parteneri florarii locale pentru livrare de comenzi. Daca esti interesat sa devii unul dintre colaboratorii nostri, completeaza formularul din link si noi te vom contacta pentru inrolarea in program. Este un sistem simplu si benefic de ambele parti, am povestit totul pe indelete in acest articol: Florarii locale, cautam parteneri

7 pasi catre o florarie de succes

7 pasi catre o florarie de succes

pasul 1 Existenta

Atunci cand deschizi o florarie, trebuie sa intelegi ca clientii nu se vor imbulzi pe usa si nici nu vor sta la coada ore intregi sa iti cumpere florile, cosurile cu flori, aranjamentele si buchetele. Trebuie sa intelegi ca mai intai in mintea lor esti doar inca un magazin deschis in zona. Ei vor fi curiosi, vor observa daca rezisti, vor intreba in stanga si in dreapta vecini si prieteni sa vada daca ti-au testat produsele si serviciile, vor pasi timizi in magazin si vor intra in vorba cu tine sa vada daca esti un profesionist adevarat, vor cumpara cateva fire de floare si le vor pune in vaza proprie sa vada daca rezista si abia apoi iti vor oferi loialitatea lor. Tu inca doar existi si nimic mai mult. Nu te lasa coplesit de lipsa unui succes rasunator din prima saptamana, din prima luna si nici poate din primul an.

pasul 2  Supravietuirea

Acum esti in transee. Ai demonstrat clientilor ca esti bun, ca esti pe pozitie, ca te mentii pe pozitie si ca esti pregatit sa dai totul pentru ei. Insa sa nu crezi ca ai scapat, atat clientii, cat si concurenta, vor incepe sa te testeze si sa te atace in aceasta a doua faza. Trebuie sa ramai concentrat pe ceea ce vrei sa obtii si sa continui sa iti faci treaba foarte bine, indiferent de situatie. De asemenea, acum este punctul in care iti dai seama de fluctuatiile de incasari legate de sezonalitate, un punct foarte important in cadrul unui business tip florarie – la fel, nu trebuie sa te lasi descurajat.

pasul 3  Decolarea

Ai mai supravietuit un an. A fost greu, insa te apropii de pista de lansare. Cum lansare catre ce?! Catre succes. Dar nu te ambala inca, pentru ca mai ai un stadiu de depasit pana acolo. In acest stadiu trebuie sa gasesti resursele necesare pentru a creste rapid si consecvent. Aici trebuie sa ai cash si sa stii cum sa il “plantezi” pentru ca roadele lui sa te ajute mai tarziu sa culegi SUCCESUL.

pasul 4  Succesul

In acest stadiu vei fi pus in fata unei decizii majore: te extinzi sau ramai la acest nivel de business si exploatezi la maximum pozitia deja castigata. Este o decizie grea, iar un antreprenor infometat va lua decizia cea mai evidenta. Desigur, antreprenorul intelept si cu dorinta de a construi ceva sustenabil si de lunga durata va lua decizia exact opusa.

pasul 5  Delegarea

In momentul in care ajungi in acest punct, o crestere normala a business-ului de florarie implica elasticitate, flexibilitate, capacitate rapida de adaptare la cresterile neasteptate ale business-ului. Tu, precum manager de florarie, trebuie sa poti delega si sa poti extinde sau contracta business-ul in functie de nevoile punctuale ale clientilor. Deja stii ca florile se cumpara din impuls, asa ca orice client mare care apare din pripa pe usa afacerii tale trebuie sa poata fi servit in deadline-ul impus de el.

pasul 6  Maturitatea resurselor

Acum ca joci in liga profesionistilor, trebuie sa incepi sa privesti matur intreaga afacere. Da, toti in jur iti vor spune ca nu este un business serios, ca apuca-te de IT sau de vandut haine, sa faci si tu bani seriosi, dar tu stii deja ca aceasta florarie care la inceput era mica si pricajita iti poate aduce multe satisfactii, nu doar banesti. Maturitatea resurselor in acest stadiu al afacerii implica furnizori seriosi si stabili, angajati pe termen lung, un manager si o strategie de business pe termen lung, care sa fie logica, consistenta si serioasa pentru clientii tai.

pasul 7  Consolidarea pozitiei 

Ultimul pas si poate cel mai important, pe care de obicei incepi sa il faci in al zecelea an de activitate este consolidarea pozitiei in piata si stabilizarea cotei detinute. In acest moment business-ul tau este destul de matur pentru a trece la urmatorul nivel. Acum nu mai alergi dupa clienti, nu mai alergi dupa resurse sau dupa impunerea pe piata, ci este momentul cand floraria ta este acolo pentru a ramane mult timp de acum inainte, iar clientii tai o stiu!

Citeste si articolul nostru despre Livrare flori in Romania si oriunde in lume sau Cati bani face o florarie?

admin