Florarii online in Romania

Florarii online in Romania – cand am devenit angajata in cadrul FlorideLux era anul 2006. Industria online era la inceput, inca un mic bebelus timid, care gangurea in nestire si nu stia exact unde merge viata lui. Eram timizi si stiam ca este un domeniu pe care nimeni nu il ia in serios. Insa am persistat si inca persistam in ideea noastra ca este un business viabil si de viitor in Romania.

Prima florarie online din Romania a aparut in anul 2003, adica noi, www.floridelux.ro. Noi definim conceptul de florarie online nu doar prin prezenta unui simplu catalog de prezentare pe internet, ci prin faptul ca aveam tot tacamul:

  • categorii bine definite
  • poze ale produselor
  • descrieri ale produselor
  • posibilitate de comanda online prin adaugare in cos, alegere data de livrare, mesaj pentru felicitare
  • posibilitate de plata online prin card bancar
  • rating pentru produse
  • pagini de Cum comanzi, Cum platesti, Cum livram si chiar si Termeni si conditii
  • produse adiacente florilor: sampanii, ciocolata, plusuri etc.
  • serviciu de livrare flori la domiciliu, la spitale, la cimitire, la birouri etc.

Acum, cand ne uitam in urma si vedem evolutia pe care am avut-o de-a lungul anilor este cu adevarat o nebunie. In 2003 nu existau alte florarii online, apoi anual apareau cate 5-10 alti competitori, iar acum am ajuns la peste 500 de florarii online, dintre care 100 active si restul in paragina. Practic, FlorideLux a deschis noi perspective in Romania, am deschis o cu totul alta piata de desfacere si am reusit impreuna cu clientii nostri sa ajungem de la cifre de afaceri meschine la vanzari care fac concurs industriilor din Romania deja validate.

florarii online Romania

Florarii online in Romania

Industria online in acest moment nu mai este una separata de restul ci dimpotriva, se mixeaza si se completeaza perfect cu industria offline. Florariile care alta data erau doar online, acum si-au facut magazine in plina strada, iar florariile cu traditie in offline si-au deschis cu indarjire si pofta de expansiune florarii online in toata regula. In primii ani nu ne dadeam reciproc nici o sansa. Eram convinsi ca suntem separati si paraleli. Singurul care a previzionat o intrepatrundere intre cele 2 axe ale aceleiasi industrii a fost Marius Dosinescu, CEO-ul FlorideLux. El a avut dintotdeauna viziunea unui business cu mai multe posibilitati de extindere si acaparare a pietei, si a si reusit sa isi indeplineasca partial aceasta viziune – inca mai avem de construit! 🙂

Ceea ce inca ma deranjeaza in aceasta industrie este lipsa de unitate si lipsa unei autoritati de verificare si validare a jucatorilor. Apar saptamanal noi competitori care spun ca sunt cea mai buna florarie, cea mai veche, cea mai si cea mai… Aceste lucruri sunt practici care nu doar ca sunt neloiale la nivelul altor competitori, dar si induc in eroare clientii. Daca acestia sunt bombardate din toate partile cu aceleasi mesaje de marketing, sustinute de fapte sau nu, clientii nu mai diferentiaza jucatorii seriosi si cu vechime de cei novici. Iar cei novici pot gresi: nu livreaza la timp, nu respecta poza produsului, nu livreaza flori proaspete, lucreaza cu intermediari care nu respecta cerintele clientilor, uita felicitarea etc.

In US exista entitati legale care masoara si pun in paralel serviciile florariilor, astfel incat clientul sa fie INFORMAT corect.

Servicii/informatii care ar trebui validate pentru orice florarie online:

  • livrare flori GRATUIT in toate localitatile din Romania
  • politica de inlocuire a florilor
  • politica de garantie a produselor perisabile
  • beneficiile extra: felicitare, pliculet hrana florala, vaza inclusa, ambalarea ca in poza
  • poza martor a buchetului livrat, conform reglementarilor ANPC
  • discount-urile de loialitate
  • locatiile disponibile – acoperirea nationala
  • daca intermediaza sau produc in sistem propriu produsele
  • securitatea platilor online
  • verificarea datelor de companie care sunt afisate pe website si DACA sunt afisate pe website
  • valorile companiei (Motto-ul nostru este Petale de viata, citeste ce inseamna pentru noi: petale de viata floridelux florarie)
  • prezenta pe retelele sociale si frecventa posatrilor (daca nu mai au mesaje postate din 2011… este cam clar…)
  • citeste si alte avantaje livrare flori online sau ce poate invata o florarie de la Starbucks

 

admin