Model plan de afaceri florarie

Model plan de afaceri florarie – dupa cautarile inregistrate pe blogul meu pentru “plan de afaceri florarie“, mi-am dat seama ca acest tip de articole sunt de interes pentru cititorii mei. Am revenit astazi cu un nou articol despre acest subiect, de data aceasta cu un model plan de afaceri florarie. Zilele trecute urmaream cu interes un documentar despre chefi (nu un cooking show, ci un documentar 😉 ) care arata industria culinara la nivel de business opportunity, diferentiere, lupta chefilor de a ramane competitivi intr-o piata in continua extindere si importanta leadership-ului.

Documentarul se numeste Chef’s Table si poate fi vizionat pe Netflix.

Mi-am dat seama atunci ca industria floristica este extrem de asemanatoare cu cea de HoReCa, prin presiunea pusa de clientela, prin retetarele impuse in spatele business-ului, dar si prin implicarea creativa care poate face toata diferenta. Ca si bucatarii, floristii lucreaza cu ingrediente accesibile tuturor, dar pe care au posibilitatea de a le aseza si reinterpreta de fiecare data intr-un mod cu totul nou, pentru a surprinde clientii si a atrage prin imaginatie, arta si tehnica.

Renteaza o florarie? Administrare afacere florarie, un articol despre si pentru proprietarii de florarii

Asadar in cazul in care esti in cautarea unui model de business, la inceput de drum, pentru a-ti contura afacerea de tip florarie, industria culinara poate fi un punct de start foarte bun. Este o industrie mult mai bine documentata decat cea de floristica si poate fi extrem de inspirationala si educativa pentru cei la inceput de drum si care cauta un model plan de afaceri florarie.

model plan de afaceri florarie

model plan de afaceri florarie

Bun, pana aici a fost o mica introducere in acest subiect si mi-am dorit sa va pot oferi si o alta perspectiva asupra a ceea ce poate insemna o florarie. Acum sa revenim la punctul de start, regasiti mai jos o structura pentru un plan de afaceri, de la care puteti porni usor-usor catre un business plan foarte bine pus la punct pentru o florarie de succes.

Model plan de afaceri florarie

Inainte de a va apuca sa trasati in sine planul de afaceri florarie, incercati sa va faceti in minte o idee foarte clara despre:

  • oportunitatea de business pe care o sesizati in industrie – nisa
  • factorul diferentiator din floraria pe care o veti face
  • pozitionarea fata de clientela in target
  • cum veti ajunge la acea clientela
  • directia de creativitate, design si tehnica
  • personalul – mai ales daca nu aveti experienta in zona de floristica, personalul care efectueaza produsele in florarie este extrem de important in strategia pe termen lung

1. Misiunea florariei

Descrieti in planul de afaceri care este misiunea in sine a florariei pe care o veti administra. Care este pozitionarea si targetul, punctul de finish, scopul florariei precum afacere in zona / arealul de care va apartine.

2. Cheile succesului

Care sunt acele top 10 (sa spunem, pentru inceput – pot fi mai multe) cele mai importante chei care vor deschide usile succesului pentru floraria ta. Cum te vei pozitiona, ce pasi vei face catre misiunea florariei si ce anume te va diferentia de competitori.

3. Obiective

Descrie care sunt obiectivele florariei pentru primul an, primii 3 ani si primii 5 ani. Obiectivele pot fi la nivel de pozitionare, brand recognition, venituri si obiective de vanzari.

4. Descrierea companiei / a magazinului

Aici va recomand sa efectuati o descriere cat mai ampla daca veti prezenta mai departe business plan-ul pentru oportunitati de investitii. In mod normal aceasta zona trebuie sa contina o descriere a locatiei magazinului / a contextului de piata si a design-ului de magazin / a misiunii de brand / a pozitionarii.

5. Investitii necesare

Investitii totale -> modalitatile de cheltuire si distribuire a lor

Descrierea achizitiilor

Necesitatile de start-up pentru business

Totalul riscurilor asociate business-ului

Necesitatile de investitii de primit

Investitiile efectuate de catre proprietarii initiali

AFACERE FLORARIE:

6. Produse si servicii

7. Contextul de piata

Cunoasterea industriei

Cunoasterea competitiei

Target-ul de clientela

Tiparul de cumparaturi al clientelei

8. Strategia de marketing si vanzari

9. Proiectiile de vanzari si cele mai importante target-uri

10. Planul de angajari si pentru angajati

11. Break-even

12. Profitul si pierderea

13. Cashflow-ul

14. Balanta contabila previzionata pe primul an de activitate

Sfaturi la inceput de drum intr-o florarie din partea floristilor la nivel international.

admin